C.E.A.C.
COMPONENŢA COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII
Nr.crt. |
Numele si prenumele membrilor din comisie |
Roluri specifice |
---|---|---|
1 | Saghin Marioara |
Coordonator |
2. | Micauta Simona |
Responsabil comisie |
3, | Serban Georgeta |
Membru |
4. | Halici Mirela |
Membru |
4. | Voiculescu Mirela |
Membru |
5. | Falca-Celescu Anca Maria |
Membru |
6. | Stefanopol Paul |
Reprezentant sindicat |
7. | Dede Perodin |
Reprezentantul Consiliului Local |
8. | Manole Elena |
Reprezentantul parintilor |
9. | Ciceu Paul |
Reprezentantul elevilor |
I. CADRUL LEGAL :
- Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calitătii , art. 11 şi 12;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat O.MEdC. nr. 4925/2005;
- Strategia descentralizării învăţământului preuniversitar aprobată prin Memorandum în Şedinta de Guvern din 20 decembrie 2005.
- Ordinul Ministrului Educaţiei, Cercetarii si Tineretului 6308/19.12. 2008 privind aprobarea instrumentelor de asigurare a calităţii în unităţile de învăţământ profesional şi tehnic (îpt)
- Ordin Ministrului Educaţiei, Cercetării si Inovarii 5713/19.10.2009 privind acordarea autorizarii de functionare provizorie pentru unitatile de invatamant preuniversitar de stat, evaluate extern in anul scolar 2008-2009
II. ROLUL COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII :
- Realizează evaluarea internă a şcolii, pe baza standardelor de funcţionare şi a celor de calitate;
- Propune o strategie de îmbunătăţire a calitătyii in unitatea de învatământ;
- Implementează sistemul de management al calitătii.
- In regulamentul de funcţionare, discutat si aprobat in consiliul de administraţie sunt prevăzute : durata mandatului comisiei, atribuţiile fiecărui membru al comisiei, condiţiile de încetare a calităţii de membru.
III. SISTEMUL DE EVALUARE A CALITĂŢII URMĂREŞTE :
- Îmbunătătirea calităţii întregii activităţi din şcoală;
- Asigurarea informării şi evaluarea satisfacţiei grupurilor semnificative de interes (elevi, părinţi, corp profesoral, comunitate locală);
- Revizuirea şi optimizarea politicilor şi strategiilor educaţionale de la nivelul unitaţii şcolare.
IV. PROCESELE PRIN CARE SE ASIGUR�� CALITATEA SUNT:
- Planificarea şi realizarea activităţilor de învăţare (curriculare şi extracuriculare);
- Asigurarea resurselor pentru activităţile de învăţare planificate şi prin organizarea situaţiilor de învăţare;
- Activitatea cadrelor didactice în clasă, în şcoală şi in comunitate;
- Obţinerea şi evaluarea rezultatelor învăţării;
- Managementul strategic şi operaţional al unitătii şcolare;
- Asigurarea comunicării cu actorii educaţionali esenţiali (elevi şi părinţi) si cu întreaga comunitate precum şi asigurarea participării comunităţii la viaţa şcolară şi a şcolii la viaţa comunităţii;
- Evaluarea complexă a întregii „vieţi şcolare”.
V. ATRIBUŢIILE COMISIEI PENTRU EVALUARE ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII :
- Coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de autoevaluare (evaluare internă) instituţională şi privind calitatea educaţiei, aprobate de conducerea organizaţiei furnizoare de educaţie, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de lege;
- Elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în organizaţia respectiva; raportul este adus la cunoştinta tuturor beneficiarilor prin afişare sau publicare;
- Formulează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.
VI. AUTOEVALUAREA :
- Selectarea domeniului /temei /temelor (în cazul în care evaluarea nu vizează toate domeniile prevazute de lege);
- Diagnoza nivelului de realizare;
- Judecarea nivelului realizare;
- Identificarea slăbiciunilor şi a ţintelor pentru intervenţiile de remediere /dezvoltare;
- Crearea unui grup de lucru;
- Modificarea /optimizarea proiectului de dezvoltare instituţională şi a planurilor operaţionale asociate;
- Desfăşurarea activităţilor de dezvoltare /optimizare /remediere;
- Reaplicarea instrumentului de evaluare.
VII. TIPURILE DE INSTRUMENTE :
- Fişe şi alte instrumente de evaluare;
- Declaraţii de intenţie ale comisiilor de specialitate din şcoală din şcoală;
- Chestionare ;
- Ghiduri pentru interviuri ;
- Ghiduri de observaţie ;
- Tipuri de proiecte ;
- Rapoarte scrise;
- Diferite fişe de apreciere ;
- Plan operaţional ;
- Fişe de analiza a documentelor scolii;
- Obiecte concrete: rezultate „materiale” ale proiectului;
- Documente de politică educaţională elaborate la nivel naţional, regional şi locale;
- Standarde, metodologii, ghiduri bune practici, alte instrumente privind evaluarea instituţională şi asigurarea calitătii, elaborate la nivel naţional, regional sau local.